<< Poprzednie zdjęcie | Następne zdjęcie >> |
Zdjęcie archiwalne pochodzi ze zbiorów Narodowego Archiwum Cyfrowego. Kliknij tutaj, aby zobaczyć je w bazie NAC. Zdjęcie zostało wykonane w 1933 roku.
[sc:duza_reklama]
<< Poprzednie zdjęcie | Następne zdjęcie >> |
Zdjęcie archiwalne pochodzi ze zbiorów Narodowego Archiwum Cyfrowego. Kliknij tutaj, aby zobaczyć je w bazie NAC. Zdjęcie zostało wykonane w 1933 roku.
Ciekawe czy skucie maksymalnej możliwej liczby detali z kamienicy po prawej to efekt utrwalania świadomości klasowej, czy nadgorliwości jakiegoś modernisty? Tak czy siak, wielkie dzięki.
żadna ideologia tym nie rządziła, pop rostu jak sie tynki posypały to taniej i szybciej było położyć nowy tynk na gładko a nie bawić się w tynkowanie gzymsów i gzimsików
A jak udało się Panu zrobić zdjęcie z ulicy w środku dnia? Kiedyś często tamtędy chodziłam i ruchu nie ma tylko w środku nocy:)
Rewelacyjny blog.
Ryzykując życie i mandat ;-) Pomógł też fakt, że było to ok 7 rano ;)
Godne podziwu:) Zawsze mnie ciekawiło, jaki kolor pierwotnie miały te (tu mi brak wiedzy architektonicznej), szafirowe elementy? Jakoś mi to nie gra:)
Balustrady – zapewne szary lub zielony
Ten szafierek to pewnie z jakichś remanentów – bo psuje cały widok :(
taki kolor był zamysłem architekta wiaduktu czyli T. Talowskiego. Wg opracowania konserwatorskiego: „Odtworzono na balustradach i innych dekoracyjnych elementach metalowych pierwotną kolorystykę błękitną – kobaltową, która jest rozpoznawalną barwą heraldyczną Miasta Krakowa”.
Ciekawe czy ktoś teraz w Krakowie ma taką tablice rejestracyjna:)
Dobre pytanie :) teoretycznie chyba jest to możliwe ?
Mnie ciekawi inna kwestia: czy możliwe jest, żeby w latach trzydziestych (?) ulica Lubicz nie miała brukowanej nawierzchni, pomimo ułożenia na niej torowiska tramwajowego? Bo żeby bruk był aż tak zaniedbany – nie chce się wierzyć…?
Wydaje mi się, że to roztopiony śnieg zalega na ulicy.
Tak, to na pewno śnieg. Zima w 1933 roku zaskoczyła drogowców…
Warto dodać parę słów o widocznym na zdjęciu wiadukcie kolejowym. Jest to pierwsze w Krakowie bezkolizyjne dwupoziomowe rozwiązanie komunikacyjne wykonane w 1898 roku według projektu Teodora Talowskiego. Architekta który projektował i budował ciekawe budynki; w Krakowie najbardziej znane to te przy ul. Retoryka i róg ulic Karmelickiej i Batorego. Mówi się o nim „polski Gaudi”. Dziękuję za świetny pomysł i wspaniałe zdjęcia.